Bewegingsonderwijs

Spel en bewegen is ontzettend belangrijk voor de kinderen. Niet alleen voor de lichamelijke ontwikkeling, maar door samen te spelen leer je ook 'rekening met elkaar te houden' en leer je je te houden aan 'de regels van het spel'.

Voor de (latere) sportdeelname is het van belang dat kinderen zich oriënteren op diverse bewegingsactiviteiten. We bieden daarom naast de reguliere gymlessen met regelmaat een sportclinic aan. Ook zijn er sportdagen.

Daarnaast zijn wij een trouwe bezoeker van diverse sporttoernooien van Schoolsport 010. In 2019 mochten we zelfs de wisselbeker van de Finals in Ahoy in ontvangst nemen.

Gymles

Bewegingsonderwijs voor de groepen 1/2 wordt verzorgd door de stamgroepleiders of een vakdocent en vindt plaats in de inpandige kleutergymzaal en tijdens het buiten spelen.

De groepen 3 tot en met 8 krijgen twee keer per week gymles van een vakdocent.

Om deel te kunnen nemen aan de gymles is vanaf groep 3 sportkleding verplicht. Deze sportkleding bestaat uit een broekje, shirt en sportschoenen. Sieraden zijn om veiligheidsredenen niet toegestaan tijdens de les. Kinderen met lang haar dragen dat om dezelfde reden tijdens de gymles in een staart.